شنبه ۶ مرداد ۱۴۰۳ |۲۰ محرم ۱۴۴۶ | Jul 27, 2024
تبریز

حوزه/ حجت‌الاسلام داداشی گفت: قرآن و سنت اهل‌بیت(ع) تمایز بین حق و باطل را مشخص و راه هدایت و قبول حقیقت را هموار می‌کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از تبریز، حجت‌الاسلام شعبان داداشی استاد حوزه علمیه قم در آیین سوگواری سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله‌الحسین(ع) با شرکت کارکنان رسمی و وظیفه در حسینیه امام خمینی(ره)، با اشاره به ماجرای غصب ولایت، اظهار داشت: هیچکدام از صحابه پیامبر در حقانیت حضرت علی(ع) شک و تردیدی نداشتند، ولی به خاطر تعصبات شوم قبیله‌ای، منکر این حقانیت شدند.

وی با تقبیح تعصبات بی‌جای قومی و قبیله‌ای، یکی از عوامل اصلی جنگ‌های مردم مکه با پیامبر را همین خود برتر بینی و تعصبات بی‌مورد عنوان کرد و گفت: این‌گونه تعصبات بی‌جا در همه دوران‌ها مشکل‌آفرین بوده و به ضرر جوامع اسلامی انجامیده، البته عده‌ای امروز هم با این‌گونه تفکرات، مسیر سیاسی نظام اسلامی را با مشکلات عدیده‌ای مواجه کرده و مردم را قربانی این تعصبات بی‌جای خود می‌کنند.

این استاد حوزه، با بیان اینکه متعصبان دوران ابتدایی اسلام، قومیت و ملیت را بر حق غلبه داده و مسیر تاریخ را عوض کردند، ابراز کرد: آنها تمام فضایل و سجایای اخلاقی امام علی(ع) را بی‌نظیر می‌دانستند، ولی حاضر نشدند امامت ایشان را قبول کنند.

وی تصریح کرد: قرآن و سنت اهل‌بیت(ع) تمایز بین حق و باطل را مشخص و راه هدایت و قبول حقیقت را هموار می‌کنند.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha